tisdag 23 februari 2010

"Dokumentär-Tråkig men nyttig"


Eftersom jag nu går på gymnasiet och får ut uppgifter om vad jag ska göra så kan jag inte precis bara göra spelfilmer. Jag och de andra Rörlig bild:arna måste även ägna sig åt vissa projekt jag personligen tycker är tråkigare, så som reportage och dokumenterande filmer.
Sådana projekt är lite som skolan i allmänhet. Väldigt tråkiga, men också (förlåt ordvalet) JÄVLIGT nyttiga att göra. Man lär sig väldigt mycket om hur man framställer en "karaktär", det är ett utmärkt sätt för att experimentera med inklippsbilder (vilket gör mycket mer skillnad på kvaliteten av filmen än vad du tror) och det är också ett bra sätt att bli introducerad för hur mycket du måste klippa i "riktiga" projekt.
Nedan följer ett projekt jag och Alma gjorde i slutet av förra terminen, där vi lärde oss om allt det jag drog upp:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar